dinsdag 5 december 2017

Veiligheid in de donkere dagen

Ze komen er weer aan, sterker we zitten er al midden in, de donkere dagen voor de kerst! Voor veel mensen leuke en gezellige dagen, maar ook voor veel mensen letterlijk donkere dagen. Dagen waarop ze alleen zijn en waarbij de dagen lang duren. Waar het voor andere mensen gezellig is rondom de feestdagen wensen alleenstaande mensen dat deze dagen zo snel als mogelijk voorbij zijn. Ze zijn namelijk eenzaam en alleen! Laten we eens om ons heen kijken om te zien of we zo iemand eens kunnen verblijden met een bezoekje, of zo maar eens met een gesprek. Stuur deze mensen eens een mooie kerstkaart om te laten zien dat we aan ze denken… Uit ervaring weten we dat dit voor mensen een lichtpuntje kan zijn in deze donkere dagen. Veel en vaak wordt er weer gewaarschuwd in deze dagen. Er wordt ook weer veel ingebroken!!! De waarschuwingen komen uit alle hoeken. Mantelzorgers, politie en overheid blijven het zeggen: laat wat lampjes aan als je weggaat!! Geef inbrekers het gevoel dat er iemand thuis is. Dat maakt het toch minder uitnodigend om in te breken. En het is ook nog eens prettiger thuiskomen als er een paar lampen branden. En echt, voor het geld hoeft u het niet te laten. Het kan u veel ongemak besparen.

Zorg er ook voor dat ramen en deuren goed afgesloten zijn als u weggaat! Een inbreker heeft maar weinig ruimte nodig om binnen te komen!! Maak het ze moeilijk, het is bewezen dat goed hang en sluitwerk en goede verlichting inbrekers afschrikt, ze hebben er een hekel aan. Denk er eens over na of het verstandig is een eenvoudig alarmsysteem aan te schaffen. Het kan u in ieder geval een gevoel van zekerheid en veiligheid geven!

Denk ook eens aan de veiligheid van binnen uit. Zeker onze oudere medemensen zijn kwetsbaar. Ze raken soms in de war als iemand met een mooi verhaal probeert binnen te komen. Ieder jaar lezen we weer dat er mensen zijn die zich op een misselijke manier naar binnen weten te praten en ouderen vervolgens bestelen. Ook een belangrijke taak voor kinderen en mantelzorgers om onze ouderen hierop attent te maken en ze te helpen.

Al met al genoeg redenen om eens rond te kijken in onze nabije omgeving of we onze ouderen kunnen helpen met nuttige tips en trucs. Een kleine moeite en soms een groot plezier. Ook een mooie aanleiding om eens een gesprekje aan te gaan. U zult zien, het wordt gewaardeerd! Hopelijk kunnen we zo allemaal genieten van deze dagen!!

1 opmerking:

  1. Dr. Itua geneest mijn HIV, ik ben al 10 jaar een ARV Consumptie. Ik heb mijn best gedaan totdat ik Dr. Itua tegenkwam op de blogsite. Ik heb hem ge-e-mailen over mijn gegevens over mijn hiv en mijn locatie. Ik heb alles aan hem uitgelegd en hij vertelde me dat er niets is om bang voor te zijn dat hij me zal genezen , hij gaf me garantie, hij vroeg me te betalen voor items, dus als ik genezen ben, zal ik dankbaarheid tonen die ik heb gedaan en een getuigenis geven van zijn helende kruiden is wat ik ga doen voor de rest van jullie die HIV hebben en andere ziekten kunnen het goede werk van Dr. Itua zien. Ik ontving zijn kruidengeneesmiddel via EMS Courier-service die binnen 5 werkdagen bij mijn postkantoor kwam. Dr. Itua is een eerlijke man en ik waardeer hem voor zijn goede werk. Mijn GrandMa heeft gebeld hem om hem te waarderen en de rest van mijn vrienden ook, is een vreugde voor mij dat ik vrij ben van het nemen van pillen en het hebben van die dikke belle is een nachtmerrie. je zult begrijpen waar ik het over heb als je hetzelfde probleem hebt was ik Ik ben vrij en gezond. Bedankt aan Dr. Itua Herbal Center. Ik heb ook zijn agenda dat hij me onlangs stuurde, hij geneest een hele aardige ziekte zoals, kanker, herpes, fibromyalgie, hiv, hepatitis B, lever- / nierinflamatie, epilepsie, onvruchtbaarheid, fibroïde, diabetes, dercum, copd, en ook Ex-minnaar terugbrengen ... Hier zijn contactpersoon .drituaherbalcenter @ gmail.com Of Whats_app-nummer +2348149277967

    BeantwoordenVerwijderen